sobota, 20 sierpnia 2011

bułki z otrębami i twarogiem

     Bardzo rzadko piekę te bułeczki, ale od czasu do czasu po prostu mam na nie "smaka". :)
     Przepis dostałam od znajomej, która je zajada (zamiast białego pieczywa) ze względu na dietę, natomiast ja lubie te buły za nietypowy smak i znakomite właściwości wspomagające przemianę materii... ;)



BUŁKI Z OTRĘBAMI I TWAROGIEM (od Iwony)
4 szt.

10 łyżek otrąb owsianych
2 łyżki otrąb pszennych
½ kostki twarogu (100g)
2 jajka
1 łyżeczka proszku do pieczenia
sól
1 ząbek czosnku

- twaróg rozgnieść widelcem lub zmielić w maszynce do mielenia mięsa
- wszystkie składniki dokładnie wymieszać mikserem
- odstawić na 15-20 minut
- wyłożyc na blaszkę z papierem do pieczenia 4 bułki
- piec 25-30 minut w 180 stopniach


***
     Bułki są bardzo sycące i dość wyraziste w smaku. Otręby owsiane mogą być mniej lub bardziej zmielone, zależy co nam bardziej przypadnie do gustu.

2 komentarze:

  1. a ja właśnie poszukiwałam jakiegoś dobrego przepisu na pieczywo z otrąb, bo już mam dosyć tradycyjnego, zapychającego chleba! a twoje bułeczki wyglądają bosko!

    OdpowiedzUsuń
  2. Też robiłam te bułeczki, ale nie dodawałam do nich proszku do pieczenia. Są bardzo dobre i faktycznie bardzo sycące:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

:)

Related Posts with Thumbnails