wtorek, 9 sierpnia 2011

kotlety z piersi kurczaka z serem

     Prawie wszystkie dzieci lubią kotlety z piersi kurczaka, ale od czasu do czasu fajnie jest zrobić je trochę inaczej. Ale wcale nie mniej smacznie. :)



KOTLETY Z PIERSI KURCZAKA Z SEREM

1 podwójna pierś z kurczaka
kilka plasterków żółtego sera
2 jajka
bułka tarta
mąka
sól, pieprz
olej do smażenia (lub smalec)


- piersi kroję na plastry, lekko zbijam, doprawiam solą i pieprzem
- na mięso układam plaster sera i składam na pół tak, aby ser był w środku
- obtaczam w rozkłóconym jajku, następnie w mące, jajku i bułce tartej
- smażę na rozgrzanym oleju do zrumienienia na patelni pod przykryciem


***
- piersi czasem kroję na grubsze kawałki (bez tłuczenia, zbijania mięsa) i robię w nich kieszonki do których wkładam ser i obtaczam
- piersi można doprawić do smaku ulubionymi przyprawami lub musztardą
- można obtaczać w rozkłóconym jajku z dodatkiem mąki, a następnie w bułce tartej - to taka wersja dla leniwych lub zabieganych :)))
- jeśli piersi zbytnio się rozpadają można je związać nitką lub spiąć szpilkami do zrazów lub wykałaczkami

 
***
     Moje dzieci bardzo lubią takie kotlety, smaczne i sycące, a do tego z rozpływającą się serową "wkładką".

7 komentarzy:

  1. Ja, dziecko które lubi kotlety, piszę się na takie z serem. Pyszności ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam i wykorzystuję często moją Mamę do produkcji takowych :) Są pyszną odmianą dla klasycznych filetów!

    OdpowiedzUsuń
  3. Kotlety "schabowe" z piersi kurczaka - moje comfort food z dzieciństwa. Dobre są nie tylko z serem, ale także nadziane ogórkiem konserwowym czy papryką, ale to już chyba danie dla starszych smakoszy ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. moja mama robiła takie kiedy byliśmy mali :]

    OdpowiedzUsuń
  5. mam nadzieję, że moje dzieci też bedą mówić w przyszłości dobrze o tych kotletach i dobrze wspominać smaki dzieciństwa :)))

    nie robiłam jeszcze z ogórkiem i papryką, ale muszę wypróbować, bo brzmi smakowicie...

    OdpowiedzUsuń
  6. To jest po prostu de vollae leniwej kucharki. Tez mi nowość.

    OdpowiedzUsuń

:)

Related Posts with Thumbnails